Jadłospis

25 – 29 listopada 2019 roku

Poniedziałek

Zupa ogórkowa
Risotto
Kompot
Wtorek

Zupa pomidorowa z ryżem
Podudzia pieczone
Ziemniaki z koperkiem
Surówka z fasolki szparagowej
Kompot
Środa

Zupa fasolowa
Makaron z kurczakiem, cukinią i bakłażanem w sosie beszamelowym
Kompot owocowy
Czwartek

Rosół z makaronem
Schab w sosie własnym
Kasza gryczana
Buraczki gotowane
Kompot owocowy
Piątek

Krem z dyni
Mintaj w panierce
Ziemniaki z koperkiem
Surówka z kapusty kiszonej
Kompot owocowy

Wykaz substancji i produktów powodujących alergie lub reakcje nietolerancji

  1. Zboża zawierające gluten
  2. Skorupiaki i produkty pochodne
  3. Jaja i produkty pochodne
  4. Ryby i produkty pochodne
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe)
  6. Soja i produkty pochodne
  7. Mleko i produkty pochodne
  8. Orzechy
  9. Seler i produkty pochodne
  10. Gorczyca i produkty pochodne
  11. Nasiona sezamu i produkty pochodne
  12. Dwutlenek siarki
  13. Łubin 
  14. Mięczaki

Zgodnie z informacjami od producentów użyte produkty gotowe (np. kakao, herbata, dżem, ketchup, koncentrat pomidorowy, produkty z mięsa) mogą zawierać śladowe ilości alergenów: glutenu, mleka łącznie z laktozą, jaj, soi, orzechów, selera i gorczycy.

 Informacje o obecności poszczególnych alergenów podawane będą w codziennym jadłospisie.

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

Sól ,pieprz, pieprz ziołowy, ziele angielskie, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, tymianek, kminek, zioła prowansalskie, papryka słodka, cukier waniliowy, oraz przyprawy przeznaczone do żywienia dzieci i młodzieży

UWAGA:

Przypominamy jednocześnie, że w żywieniu dziecka nie powinno się ograniczać produktów alergizujących, chyba, że występuje wyraźne wskazanie lekarza (w takim wypadku należy dostarczyć do placówki stosowne zaświadczenie o alergii występującej u dziecka). Racjonalne żywienie jest ważne w każdym wieku, a dla malucha może być wręcz kluczowe dla rozwoju.